Skip to main content
הצטרפו למאבק

עולים מדרגה במחאה – המעט שמותר לספר

כנס חשיבה על המשך המחאה

כ-100 מחברי קבוצת המחאה של לוחמי כיפור התכנסו ליום של חשיבה משותפת על הצעדים הבאים במחאה. הבטחה שלנו: יהיה מעניין ומפתיע!

עכשיו זה ברור – צריך לעלות שלב. אחרי שהקמפיין שלנו "אתה הראש אתה אשם" נכנס בעוצמה לשיח הישראלי ונחשף למיליונים – ברור לכולם שצריך לעלות שלב במחאה על מנת להביא לפיזור מהיר של הכנסת ובחירות חדשות שיחליפו את ממשלת האסון והמחדל.

כדי לתכנן את הצעדים הבאים שלנו התכנסנו למעלה מ-100 מחברי הקבוצה על פסגת הכרמל ליום של חשיבה משותפת. קיבלנו סקירות מרתקות על הלך הרוח הציבורי כפי שמשתקף בסקרי עומק – על מידת החוסן של הציבור, התקווה (והייאוש), ועל הצמא הגדול למנהיגות אחרת.

פרופ' שאול קמחי מציג את תוצאות המחקר
פרופ' שאול קמחי מציג את תוצאות המחקר

 

מתוך הנתונים המחקריים שהציג חברנו, פרופ' שאול קמחי, עלתה תמונה מובהקת – הציבור, הגם שהוא שחוק משמונה חודשי מלחמה, מעוניין במנהיגות אחראית שתיקח את המושכות לידיים ותתחיל בשיקום ההריסות של ממשלת החורבן הנוכחית.

סקירה מרתקת נוספת שקיבלנו עסקה בקמפיין שלנו ששטף את המדינה בחודשים האחרונים בשלטי חוצות, בהפגנות ובדיגיטל. הקמפיין התאפשר הודות למימון המונים של רבבות ישראליות וישראלים טובים שנתנו לנו גב. מהנתונים עולה שמיליונים נחשפו למסר ושהוא נקלט היטב בשיח. ולא רק הציבור הגיב לקמפיין – ראש הממשלה האשם נזעק פעמיים למסיבות עיתונאים יזומות, תקף את הקמפיין וקרא לנו "עמותת קש". ניכר שנגענו אצלו בנקודה מאוד רגישה, ולכן אנחנו נמשיך בכל הכוח. עכשיו הגיעה העת לעלות שלב ולהעצים את המחאה. עוד הוצג בפנינו השלב החדש בקמפיין שכבר מתחיל לעלות ברשת ולהיחשף לציבור הרחב.

 

לחצו כאן ועיזרו לנו במימון הקמפיין הבא

 

לאחר הסקירות התחלקנו לצוותי חשיבה ועבודה על מנת לתכנן את השלבים הבאים במחאה. מבלי לגלות יותר מדי פרטים נוכל לומר שהשורה המסתמנת היא מחאה נחושה יותר, "נחמדה" פחות, שתאתגר את מוסדות השלטון השונים, את בעלי השררה ואף את הסדר הציבורי שהתרגלנו אליו.

צוותי חשיבה לקראת המשך הפעילות
צוותי חשיבה לקראת המשך הפעילות

 

בשלב מאוחר יותר של ההתכנסות, אחרי שגיבשנו דרכי פעולה לשלבי הבלימה והמחאה – התחלקנו שוב לצוותי חשיבה במטרה לתכנן את "היום שאחרי" ואת הדרך שבה יש לפעול לקראת הבחירות.

בימים אלה פועלות ברחבי הארץ עשרות קבוצות מחאה בהיקפים שונים. כל קבוצה מתכננת את מהלכיה בנפרד ומהמעט שאנחנו יודעים על התוכניות של קבוצות אחרות – צפו להפתעות כבר בימים ובשבועות הקרובים.

רינה וקסמן מקבלת את תעודת ההוקרה מידיו של איל יפה
רינה וקסמן מקבלת את תעודת ההוקרה מידיו של איל יפה

 

המפגש שקיימנו העניק לנו הזדמנות לשוחח בנחת ללא רעש הרמקולים והזמבורות, ואפילו קצת ליהנות ביחד. בסופו של היום הענקנו לחברתנו רינה וקסמן את תעודת ההוקרה המיוחדת מטעמנו לכל עצורי המחאה בקרב אנשי הקבוצה. רינה, לוחמת נחושה, שעדיין סוחבת בכאב את תוצאות המעצר האלים שלה בקיסריה, התרגשה מאוד מהחיבוק שהענקנו לה. תעודות דומות הענקנו לאחרונה גם לחברינו הלוחמים שמי עטר, קובי סיוון, ואליעזר בריליאנט, שחוו מעצר אלים ולא חוקי בידי שוטרי משטרת חדרה ב"תקרית הטנק" בקיסריה.

תודה לכל מי שהשתתפו בכינוס החשיבה המיוחד. בקרוב נתחיל בהוצאה לפועל של התוכניות השונות. הבטחה שלנו: יהיה מעניין ומפתיע!