Skip to main content
הצטרפו למאבק

צרויה שלו מעל טנק המחאה: "חייבים שינוי לפני שהמדינה תתפורר"

הסופרת צרויה שלו על טנק המחאה בירושלים

הסופרת המוערכת נאמה על טנק המחאה שלנו וריגשה אותנו מאוד בתמיכתה ובמילותיה הרגישות והנוקבות.

"כל מי שמגיע הנה עכשיו – אנחנו כותבים את הסיפור הזה עכשיו במו ידינו ורגלינו. אנחנו חייבים את השינוי הזה לפני שהמדינה כולה תתפורר" – כך אמרה הסופרת המוערכת צרויה שלו מעל הטנק שלנו ביום הזעם בירושלים (20.5.2024).

צרויה חברתנו היקרה, ששירתה בחיל השיריון ומהווה קול חשוב במחאה מאז תחילתה של ההפיכה המשטרית, ביקשה להעביר לנו מסר נוסף לאחר דבריה המרגשים ביום הזעם בירושלים, וכתבה לנו כך:

"הייתי בת 14 כשפרצה מלחמת יום כיפור ואני זוכרת היטב את ההלם והאבל, ואת הדאגה הנוראה לגורל הלוחמים, ככל שהגיעו הידיעות על הקרבות הקשים. בבית הספר עודדו אותנו לכתוב מכתבים לחיילים ואני זוכרת את עצמי כותבת מכתבים ארוכים לחיילים שמעולם לא פגשתי, ומודה להם שבזכותם ובזכות הקרבתם ניצלה המדינה.

אתמול ליד הטנק שלכם חשתי שוב את אותה הודיה עמוקה. חמישים שנה חלפו ושוב התגייסתם להצלת המדינה. כשהתבוננתי בכם התמלאתי תקווה כי ידעתי שלא תוותרו. שלא נוותר. תחזקנה ידיכם ויישר כוחכם. מצרויה שלו, מש״קית ת״ש לשעבר בבית הספר לשריון".

 

הסופרת צרויה שלו נואמת מעל הטנק שלנו
הסופרת צרויה שלו נואמת מעל הטנק שלנו

 

צרויה, ריגשת אותנו מאוד. הסיפור שלך הוא הסיפור של כולנו – של כל הישראלים הטובים שחרדים בעת הזו לגורל הבית, אלה שלא מוכנים לוותר ויוצאים לקרב כדי להגן על מה שנבנה כאן ב-76 שנות המדינה ועוד לפני כן. אנחנו נאבקים מול אנשים רעים ויהודים משיחיים שקורעים את העם לגזרים, ולא נוכל להישאר ולהביט מהצד ללא מעש. הזכרון של חברינו שנפלו באוקטובר 73 עדיין פועם בתוכנו, ועוצמת צעקתם עומדת ומחייבת אותנו למאבק ללא פשרות על דמותה של המדינה.

צרויה שלו היא זוגתו של הסופר איל מגד, שהיה במשך שנים רבות חבר קרוב של ראש הממשלה ורעייתו ויצא להגנתו של האשם פעם אחר פעם. נראה שלאחרונה גם הסופר מגד הבין עם מי יש לנו עסק ועד כמה הוא אחראי לחורבן שכולנו עוברים. "ביבי מוביל אותנו לאבדון", אמר מגד בכתבה על הזוגיות שלהם ועל המהפך שעבר לאחרונה ששודרה בערוץ כאן 11.

האכזבה מהידיד הקרוב נתניהו, הוויכוחים הפוליטיים שאיימו לפרק את הזוגיות,

והכתיבה כדרך התמודדות במלחמה – צפו בכתבה ששודרה על צרויה שלו ואיל מגד בכאן 11