Skip to main content
הצטרפו למאבק

"אתה הראש, אתה אשם" – בהפגנת יום הזעם בירושלים

טנק המחאה ביום זעם בירושלים

סיסמת הקמפיין שלנו הידהדה בעוצמה בין משרדי הממשלה והכנסת. היה זה שיאו של יום הזעם שהחל בשיירות שעלו לירושלים מכל רחבי הארץ.

יום הזעם שהוכרז בידי ארגוני המחאה (20.5.2024) התחיל בשעות הבוקר המוקדמות. כבר בנקודת הכינוס בלטרון הרגשנו שזה יום מיוחד – מאות רבות של מכוניות התארגנו להצטרף לשיירה שהגיעה מצפון הארץ. הטנק היה ערוך ומדוגם למסע לעבר קריית הממשלה בירושלים.

אחרי הכנות אחרונות והתארגנות – השיירה התקדמה באיטיות בשער הגיא ובמעלה הדרך לבירה, הטנק נכנס בשערי ירושלים והוצב סמוך למשרד ראש הממשלה.

טנק המחאה שלנו נכנס לירושלים
טנק המחאה שלנו נכנס לירושלים

כל מי שהגיע להפגנה חלף על פני הטנק, רבים הצטלמו לצדו ולצד מגילת העצמאות עם רבבות החתימות שאספנו במהלך השנה האחרונה – אותה מגילה שמסמלת עבורנו את הערכים האמיתיים של מדינת ישראל. גם דוכן החולצות והכובעים שלנו עם סיסמת הקמפיין "אתה הראש, אתה אשם" משך תשומת לב רבה ובקהל נצפו מפגינות ומפגינים רבים עם החולצות שלנו.

 

 

צפו בנאומו בעצרת של איל יפה, ממובילי מחאת לוחמי כיפור 73'.

מתוך הלייב בעמוד הפייסבוק של אור-לי ברלב.

 

הנואמים על הבמה, בהם – שקמה ברסלר, איילת קציר, איילה מצגר, ויעקוב גודו – קראו כולם לפיזור מיידי של הכנסת, החזרת המנדט לעם, והליכה לבחירות עכשיו.

בין הנאומים שנישאו על הבמה ובמהלכם קהל אלפים שאג "אתה הראש, אתה אשם". סיסמת הקמפיין שלנו הידהדה היטב בין משרדי הממשלה והכנסת.

 

בהפגנת יום הזעם בירושלים
דוכן החולצות והכובעים שלנו לצד הטנק

 

עוד טרם שהחלה העצרת הרשמית שמחנו לארח לנאום קצר על גבי הטנק את הסופרת צרויה שלו, ששירתה בחיל השריון. היא ביקשה לחזק את ידינו ואת ידיהם של הלוחמות והלוחמים הצעירים שגם היום נאבקים במדים על שמירת ביטחונה של מדינת ישראל היקרה לנו.

מראה מעל הטנק בשטחי הכינוס בלטרון
מראה מעל הטנק בשטחי הכינוס בלטרון

 

הטנק שלנו בקריית הממשלה
הטנק שלנו בקריית הממשלה