Skip to main content
הצטרפו למאבק

חוזרים לגריז, לזחלים ולפינים – התגייסנו להשמיש טנקים בין עזה ולבנון

לוחמי כיפור במבצע החזרת טנקים לכשירות

רגע לפני ראש השנה הגענו בצוות מתוגבר לבסיס צבאי בצפון כדי להחזיר לכשירות טנקים שסיימו לחימה בעזה.

רגע לפני ראש השנה – והנה אנחנו שוב נקראים לדגל. מזה כמה שבועות שצוותים שלנו מתנדבים כדי לסייע ליחידות מילואים להחזיר לכשירות מבצעית טנקים שלחמו בעזה.

פרסנו זחל והתחלנו לעבוד
פרסנו זחל והתחלנו לעבוד

רגע לפני ראש השנה (1.10.2024) הגענו שוב בצוות מתוגבר לבסיס צבאי בצפון שבו מאוחסנים הטנקים וכלי הרכב האחרים של גדוד המילואים. פגשנו חיילי מילואים חדורי מוטיבציה וסייענו להם להשמיש את טנקי המרכבה 3 אחרי חודשים ארוכים של לחימה בעזה, וכנראה רגע לפני שהם נקראים ללחימה בחזית לבנון.

הטנקים, כמו טנקים – חיות פלדה עוצמתיות שזקוקות להרבה תשומת לב בעיקר אחרי לחימה ממושכת – תיקון של זחלים, החלפת חוליות ופינים שנשברו, ניקוי יסודי, שימון, זיווד, ועוד.

פרויקט בין-דורי - החזרת טנקים לכשירות
פרויקט בין-דורי – החזרת טנקים לכשירות

רבים מאיתנו לחמו ביום כיפור על טנקי ה"שוט-קל" אבל למרות המעבר לעידן המרכבות הדברים נשארו פשוטים ומוכרים לכולנו – החלפה של בוגים, פריסת שרשראות ותיקון חוליות, החלפת פינים שנשברו, שימון חלקים שונים בטנקים, ניקוי המזקו"ם ופנים הטנק, וזיוודו.

אחרי התכנסות וארוחת בוקר בשטח קיבלנו תדרוך בטיחות מקיף מרס"ן אלון. עטינו כפפות עבודה וניגשנו לעניינים: המשימה העיקרית הייתה פריסת זחלים של טנקים, בחינה שלהם בידי איש חימוש מוסמך והחלפת פינים וחוליות שניזוקו במהלך הלחימה בעזה. פטישים הונפו, פינים נשלפו, חוליות תקולות הוחלפו, ולאט אבל בטוח החלפנו את החלקים השבורים בדרך להחזרה לכשירות של הכלים. לצערנו, נראה שעוד צפויה להם הרבה עבודה בקרוב.

משחררים כבלים שהסתבכו במזקו"ם
משחררים כבלים שהסתבכו במזקו"ם

המפגש עם אנשי המילואים היה עבורנו מרגש במיוחד. הם מצדם התפלאו לראות את שועלי הקרבות הותיקים מניפים פטישי כבדים ומסתערים על הכלים. בין לבין החלפנו חוויות של לוחמים של אז והיום, באחוות שריונרים אמיתית.

אחד הרגעים המרגשים עבורנו היה מפגש עם דיוויד, יהודי יקר מארה"ב שתורם לגדוד המילואים והגיע לביקור בשטח. הענקנו לו את חולצת לוחמי כיפור והוא דמע מהתרגשות.

לצד דיוויד - לוחם ציוני שהגיע מארה"ב לתמוך בחיילים
לצד דיוויד – לוחם ציוני שהגיע מארה"ב לתמוך בחיילים

מי שראה את מצב הכלים כאשר התחלנו לטפל בהם מבין את מהות וערכיות התרומה שלנו ליחידה ולצוותי הטנקים, אנשי המילואים. זה גם המסר והכרת התודה שהעביר לנו מפקד היחידה לאחר יום ההתנדבות.

תודה לכל חברינו שהתגייסו בשבועות האחרונים, ותודה לכל מי שעוד יצטרף בזמן הקרוב. יש עוד הרבה עבודה לפנינו.

אנחנו קוראים לכל מי שמעוניין לסייע בפעילות ליצור קשר איתנו ואנחנו נחבר אתכם לקבוצת המסייעות לצה"ל בכל פעולת הסיוע ותחזוקת הציוד. לסיוע הזה יש חשיבות רבה למוכנות צה"ל ולחוסן הלאומי.

 

מוזמנים לעקוב אחרינו ברשת >> https://linktr.ee/kippur73veterans