Skip to main content
הצטרפו למאבק

הפסל המיוחד חולץ ושוקם, אבל חיים לא יזכה לראותו

חיים פרי והפסל שהושב למקומו

הפסל חיים פרי ז"ל נהרג בעת שהיה שבוי בעזה. טרם שנודע על מותו – הצוות הצפוני, שסייע בהובלת אחד מפסליו, השאיר לו מסר של תקווה לצד הפסל.

בימים האחרונים שמענו בצער גדול על מותו בשבי של חיים פרי ז"ל, ביחד עם יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול זכרם לברכה – כולם חברי קהילת ניר עוז שנחטפו לרצועת עזה בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס באסון 7.10.

 

קראו עוד על הצוות הצפוני >> 200 מתנדבים, 15 נגררים ומשאית – סיפורו של הצוות הצפוני

 

חיים, שהיה אומן ופסל, השאיר אחריו אוצרות תרבות רבים, ול"צוות הצפוני" של לוחמי כיפור היה את הכבוד לסייע בהצגת אחד מפסליו בתערוכה בהרצליה.

כמה שבועות לאחר תחילת המלחמה התקבלה ב"צוות הצפוני" פנייה ייחודית – אוצרת תערוכה בהרצליה ביקשה למצוא דרך להביא לתערוכה את פסל "הצייד" של חיים פרי שניצב במתחם "הבית הלבן" שבין ניר עוז ונירים. האזור המדובר נמצא תחת איום ירי והגישה אליו הייתה אסורה באותם ימים, אלא באישור מיוחד.

פסל "הצייד" של חיים פרי ז"ל
פסל "הצייד" של חיים פרי ז"ל

 

מתנדבי "הצוות הצפוני", שמגיעים ליישובי העוטף מדי-שבוע על מנת לסייע לתושבים בהובלת ציוד, הרימו את הכפפה והודיעו שהם לוקחים את המשימה עליהם. הפסל חולץ מהאזור המאוים אך במהלך ההובלה התברר כי הוא ניזוק ואחת מנקודות הריתוך שלו נשברה.

התחייבנו בפני אוצרת התערוכה שנדאג לשיקום הפסל, וכך היה. באמצעות אחד ממתנדבי הקבוצה נוצר קשר עם אומן תל-אביבי בשם אפולו, שתיקן את הפסל והשיב אותו למצבו הראשוני. הפסל הוצג בתערוכה ומשך תשומת לב רבה.

פסל "הצייד" בתערוכה בהרצליה
פסל "הצייד" בתערוכה בהרצליה

 

בסיומה של התערוכה מתנדבי "הצוות הצפוני" נרתמו להשיב את הפסל למקומו, כפי שמספר רועי עוזיאל: "לקחנו את הפסל, שכבר היה במצב רעוע. השגנו באמצעות מתנדבים בול עץ חדש מאקליפטוס, והחלפנו את הבסיס שעליו עמד הפסל. החזרנו את הפסל למקומו, השארנו שם אפילו את בול העץ המקורי כדי שחיים יוכל להחזירו אם יחליט שזה נכון יותר לפסל".

חברי הצוות הצפוני שהחזירו את הפסל טרם שנודע על מותו של חיים פרי
חברי הצוות הצפוני שהחזירו את הפסל טרם שנודע על מותו של חיים פרי

 

"השארתי לחיים  פתק מנוילן", מספר רועי, "כתבתי לו מי אנחנו והשארתי מספר טלפון. כתבתי שנשמח להיפגש ולהתנצל על מה שקרה לפסל שקצת נשבר בעת שהובלנו אותו. קיוויתי מאוד שחיים יחזור, ימצא את הפתק, ונזכה להיפגש ולספר לו את השתלשלות האירועים סביב הפסל. כיום אני מבין שחיים כבר לא יחזור. אני רק יכול להשתתף בצער המשפחה ולקוות שכל החטופים יחזרו בקרוב".

להאזנה לסיפור החזרת הפסל באפליקציית My-Record – לחצו כאן