Skip to main content
הצטרפו למאבק

ראש המוסד לשעבר ללוחמי כיפור: "רוב מוחלט של אזרחי ישראל חושב כמוכם"

תמיר פרדו

תמיר פרדו התארח במפגש חשיבה שערכנו בשדות ים. בין היתר הוא התייחס לאפשרות של הידרדרות לאלימות פנימית: "יש קבוצה שהולכת וגדלה, שלא תהיה מוכנה לקבל פתרון אלא את הפתרון שלה – והממשלה הזאת נותנת להם לגיטימיות לעשות את המהלך".

"אני מעריך שרוב מוחלט של האזרחים במדינת ישראל חושב כמו הנוכחים כאן בחדר, אבל סוגיות היסוד מעולם לא עלו לדיון – וזה בגללנו" – כך אמר ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, במפגש חשיבה שקיימנו בשדות ים.

פרדו פתח את המפגש שלנו עם הרצאה מעמיקה וסבב שאלות, שעסקו בעיקר במצבה השברירי של הדמוקרטיה והדרכים להיחלץ מהמשבר. הבעיה העיקרית, כך לדברי פרדו, היא שהציבור הישראלי לא דן בבעיות היסוד של המדינה. "צריך לדבר על זה ברחוב ולדבר עם האנשים. יש הרבה אנשים בימין שברגע שתציב בפניהם את הדילמות היסודיות הללו – התשובה שלהם תהיה מאוד ברורה". פרדו הציע לנו לצאת בקבוצות קטנות לשיח עם החברה הישראלית ברחבי הארץ ובפריפריה.

כינוס החשיבה בשדות ים
כינוס החשיבה בשדות ים

במהלך המפגש הועלה בפני פרדו החשש מפני מלחמת אזרחים על רקע המצב הקיים. פרדו הזהיר מפני הידרדרות ואמר שלממשלה יש חלק בכך: "האם בצד השני ככל שחולף הזמן יש יותר נכונות לירות בך? התשובה היא כן. יש פה מצב שבו ישנה קבוצה שהולכת וגדלה בצורה מאוד מאסיבית לצערי הרב, שלא תהיה מוכנה לקבל פתרון אלא את הפתרון שלה. והממשלה הזאת נותנת להם לגיטימיות לעשות את המהלך".

ומה לגבי הצעדי המחאה? פרדו השיב: "הדרך היחידה להזיז משהו במדינה זו השבתה כללית של המשק, ולדעתי זה לא יקרה. צריך לזכור מי שולט באיגודים המקצועיים. בנוסף – לעצור את המשק בזמן מלחמה? זה אירוע שניתן היה לעשות אותו לפני שנה, לעשות אותו עכשיו זה יותר מורכב".

הכינוס בשדות ים היה עבורנו הזדמנות חשובה לחשוב ולתכנן את צעדינו הבאים במאבק על דמותה של הדמוקרטיה בישראל. רבים מאיתנו חשים שלצד העייפות המסוימות שאחזה בציבור הישראלי – לנו, לוחמי כיפור 73' יש תפקיד וקול חשוב בציבוריות, עם אמירה ערכית שיש להמשיך ולהנכיח בציבור.

במהלך הכינוס, שארך כ-7 שעות, רבים מחברי הקבוצה העלו רעיונות וכיוונים להמשך הפעילות, ובסופו של דבר הוחלט כי הרעיונות יעברו לצוות ״מפת הדרכים״ שלנו, שיתכנס בימים הקרובים לסיכומים והצעות אופרטיביות.

כינוס החשיבה בשדות ים

כינוס החשיבה בשדות ים

 

אנחנו מבקשים להודות לגיורא וגמן, חברנו לוחם כיפור, ולדיתה פרדס וקיבוץ שדות ים על האירוח.

תודה גם לנחי אלון שהעביר הרצאה מרתקת על נפש האדם ברגעים לא קלים שעוברים על כולנו.

 

 

מוזמנים לעקוב אחרינו ברשת >> https://linktr.ee/kippur73veterans